Dziecko

Potrzeby emocjonalne twojego dziecka...

29.6.15

Mami ! Mami ! słyszę od progu po powrocie z pracy. Na twarzy szeroki uśmieszek błyszczące oczka Marcek pędzi do mnie rozbijając się o leżące na podłodze zabawki. Nie wyobrażam sobie nie lecieć do niego przejść obojętnie nie uściskać przecież ja tak tęsknie gdy nie widzimy się chwilę a co dopiero kilka godzin! Pilnuje mnie  , przez resztę dnia potrzebuje mej bliskości . Chwyta mnie za rękę pokazuje za okno i mówi : dada ! robiąc przy tym papa widzę , że tak bardzo chce iść na spacer wyjść ze mną i poszaleć na świeżym powietrzu. Jak mogła bym powiedzieć nie mam czasu ?  Nie teraz mama jest zmęczona nigdy! Lecę z nim choć by na chwilę gdy w obowiązkach akurat mam urwanie głowy. Gdy piszę do was albo dla was na blogu rzuca we mnie zabawką próbując zwrócić na siebie uwagę odkładam to idziemy się bawić. Widzę jego radość i się rozpływam, Codziennie śledzę nowe umiejętności mojego małego bohaterka zawsze jestem dumna z jego odkryć czy postepów chwalę go głaskając i bijąc brawa.  Pochwała jest dla dziecka czymś wielkim i cennym. To ogromna motywacja , radość , to poczucie wyróżnienia i twojej uwagi daje tak wiele. Zauważasz choćby te jego małe postępy czy kroczki i nagradzasz twój maluch czuje się taki ważny i jest wniebowzięty ! Widzę radość coraz więcej już rozumie  bystrzacha z niego! Kiedy dostrzega smutek na mojej twarzy przybiega do mnie i się tuli , głaszcze po włosach i nie odejdzie aż się nie uśmiechne. Dostrzega wszystko .Wracam do was wieczorem kończę to co zaczęłam i słyszę przez sen cichutkie słodkie szepty : mama obejmuję go całuję zapominam o reszcie świata potrzeba bliskości jest tak ważna. Cudowne to uczucie czuwać dawać poczucie bezpieczeństwa być blisko tej małej najważniejszej istotki , które potrzeby są sprawami najwyższej wagi. Okazywać jej swoje uczucia dawać radość i szczęście . Dzisiejszy świat jest jaki jest zagoniony rodzice biegną praca dom obowiązki coraz mniej czasu na wszystko. Często mówimy "nie teraz!" albo "później" odkładając te potrzeby na później. Nie zapominajmy , że potrzeby emocjonalne mają ważny wpływ na rozwój i znaczenie w wychowaniu. Większość buntów u dzieci to po prostu chęć skupienia większej uwagi bo w codzienności jest jej zbyt mało ze strony rodziców. Twoje dziecko potrzebuje wsparcia bliskości i spełniania tych potrzeb emocjonalnych bardziej niż ci się wydaje . Nie bagatelizujmy ich . Gdy tylko mogę jestem blisko  mojego dziecka poświęcam mu jak najwięcej czasu wszystko robimy razem jest całym moim światem . Chcę by zawsze wiedział , że jest najważniejszy i czuł jak bardzo jest kochany.



Przeczytaj także

3 komentarze

  1. Dokładnie tak... maluchy potrzebują uwagi i miłości. .. a Marcel jak zawsze uroczy <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Maluszi uwielbiaja byc takim oczkiem w glowie ;) na kkazdym kroku staraja sie zwrocic na siebie uwage ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Potrzeby dziecka zawsze muszą być na pierwszym miejscu.Choć to trudne w natłoku obowiązków domowych i zawodowych trzeba poświęcić mu tyle czasu ile potrzebuje bo każdy gest z naszej strony jest dla niego czymś istotnym.

    OdpowiedzUsuń