Dziecko

Nie ograniczaj swojego dziecka! - Rozumie więcej niż myślisz.

14.6.15

To jeszcze dziecko ono nic nie rozumie! - Słyszę  często od innych . Tak wiele razy zdarzało  się , że w ten sposób ktoś przerwywał mi czytanie dziecku bajki. Reagował dziwnym uśmieszkiem  gdy akurat coś tłumaczyłam albo  pokazywałam Marckowi . Zastanawiam się czy takie słowa mogą płynąć z ust ludzi , którzy mają dzieci i robią z nich małe głupiutkie istoty? Czy nie mają i zielonego pojęcia o ich rozwoju też tylko gadają bezmyślnie co im ślina na język przyniesie . Otóż moi Drodzy do was skierowany ten post . Dziecko rozumie o wiele więcej niż wam się wydaje ! Nawet nie zdajcie sobie sprawy jak mogło by was zaskoczyć ! Maluchy z nami rodzicami poznają ten świat od nas się uczą przynajmniej tak powinno być. Są świetnymi obserwatorami na prawidłowy rozwój dziecka ma wpływ wiele czynników . Niektórzy zamiast go wspomagać raczej organiczają twierdząc , że jeszcze jest czas albo to za wcześnie  po prostu mówią : kiedyś się nauczy. Odkładają czytanie bajek , ćwiczenia innych zdolności na później niewiele mówią do dziecka bo w ich przekonaniu dziecko jest zbyt  małe na naukę.  Jakie są tego skutki? takie dzieci są nieco zagubione wolniej się rozwijają obserwując innych niektóre czynności są im obce bo wcześniej ich nie poznały. To rodzice powinni być nauczycielami pomagać i wspierać nie tylko w rozwoju , ale i poznawaniu świata . Nie zostawiajmy tego środowisku bo najwięcej powinni nauczyć rodzice. Nie lekceważ potrzeb dziecka i nie ograniczaj twierdząc , że jest zbyt głupiutkie by cokolwiek zrozumieć. Pozwól chłonąć wiedzę otaczającego go świata , zaspokajaj ciekawość nie stopuj ! Daj posłuchać bajki pozwól je poznawać. Mów i jeszcze raz mów pokazuj , tłumacz to również jest bardzo ważnym elementem rozwoju. Dużo mówię do Marcela pokazując staram się wyjaśniać nie dawno skończył 14 miesięcy kiedy mówię , że nie ma bucika na nóżce szuka go i przynosi . Jeśli spada mu czapka mówię , że jej nie ma on pokazuje , że spadła na ziemie. Ten dialog jest ważny i pomaga . Zrozum twoje dziecko jest mądre a jeśli go nie masz nie myśl , że jest głupie bo jeszcze cię zadziwi i przeszkoczy. Jeśli twoje podejście było takie to je zmień. Przejrzyj na oczy i przekonaj się jak wiele rozumie ! Tylko nie ograniczaj robiąc z niego głupka. Pomóż i pracuj nad umiejętnościami i bądź z tego dumny . 






Przeczytaj także

3 komentarze

  1. Wiem ze dziecko dużo rozumie sama mam córeczkę 10 miesięczna i juz spotkałam się z takimi sytuacjami ze dziecko jest za małe jeszcze nie rozumie itp. Ale ja czytam Hani książki później pokazuje jej poszczególne elementy i wiem ze jej się to przyda, jak mowie tata to patrzy na drzwi, jak mowie piesek to patrzy na okno i ja podnoszę i spogląda na psa sąsiadki także dzieci rozumieją więcej niż nam się wydaje a warto już od małego dziecku tłumaczyć. Na lalkę pokazuje oko także nie ma czegoś takiego ze dziecko jest nie mądre

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj doskonale wiem,że mój mały wie więcej niż mi się wydaje.Pomimo,że nie chce mi mówić to doskonale wie co do niego mówię bo wykonuje moje "polecenia" bez zbędnego powtarzania,My jesteś my trochę dalej z synkiem bon już mój dobija do 2 latek ale jeszcze wiele wiele przed nami.

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tak dzieci wiedza wiecej niz nam sie wydaje

    OdpowiedzUsuń