Okiem Mamy

Dzieciństwo - Czasu nie oszukasz! Zatęsknimy razem!

23.8.16



Nie potrafimy cieszyć się trwająca chwilą. Tak na maksa do końca korzystać jakby miała już się nigdy nie powtórzyć. Zdarza się , że nie zdążymy jej nawet dostrzec.. Dopiero kiedy przeminie wracamy do niej we wspomnieniach. Właśnie takie jest dzieciństwo ! Krótki okres lecz tak bardzo ważny w naszym życiu do którego wracamy przez lata. Będąc rodzicem zrozumiałam jak wiele dali mi moi rodzice te beztroskie chwile , których po prostu zapomnieć się nie da nigdy. Wiele razy tak bardzo chciałam wrócić do tamtych lat śmiać się z tamtych żartów cieszyć się lodem na patyku..
Gdybym nie dostała od nich tych wspomnień nie wiedziałabym jak to jest. Nie miałabym co wspominać. Pewnie dzieciństwo nie kojarzyło by mi się z taką beztroską , takim bajkowym wolnym światem w którym problemy to tak naprawdę błahostki. Taki sam szczęśliwy czas chce podarować mojemu synkowi. Wracać do tych naszych momentów za 20 lat kiedy mój syn pójdzie w świat własną drogą. Już nie będzie się trzymał mnie za spodnie podczas spaceru. Nie usiądzie na moich kolanach bym poczytała mu bajkę i ukołysała do snu. Nie pójdzie ze mną przez park za rękę i nie wsiądzie do wózka prosząc o kolejny rajd po placu zabaw. Te wszystkie piękne momenty będą w nas lecz przeminą. Zostaną nam wspomnienia dlatego tak bardzo pragnę celebrować każdy wspólny dzień. Czerpać z naszego czasu ile się da bo wiem , że trwa zbyt krótko. W dzisiejszych czasach pędzimy , goniąc wiecznie za czymś nie zauważając tego co najważniejsze. Nie chce żałować i być ślepa. Chcę tworzyć każdego dnia piękne wspomnienia , dać naprawdę szczęśliwy beztroski czas będąc blisko mojego dziecka a nie obok. Przeżywać wszystko razem by nic nam nie umknęło. Nie odkładając wszystkiego na później bo za parę naście lat będę miała do siebie o to pretensje i wyrzuty. Dzieciństwo zbyt szybko przeminie a to co nasze dziecko dostanie od nas te wszystkie przeżycia , momenty , lekcje zostanie z nim na zawsze jako wspomnienia. Właśnie o nich będzie opowiadało swoim dzieciom i wnukom a od ciebie rodzicu zależy co będzie mówiło i jak wspominało ten czas. Tworzycie go wy nie przegap tego mając cały czas inne wygórowane priorytety. Nie żyj z nastawieniem byle by wyfrunął z domu poszedł na studia a my będziemy mieli wreszcie chwile spokoju i odpoczynku! Kiedy pracujesz i po pracy masz masę obowiązków walcz z czasem i znajduj go dla was! Nie nie nadrobisz go gdy twoje dziecko będzie dorosłe! Będąc ślepcem nie zauważysz nawet kiedy dorośnie. Żałować możesz potem latami czasu nie cofniesz i tego nie naprawisz! Staram się każdego dnia być takim złodziejem , który kradnie masę czasu. Denerwuje się kiedy muszę dłużej go zostawić w przedszkolu a potem jeszcze coś załatwić i widzimy się późnym popołudniem. Takich chwil jest dosłownie garstka bo do nich nie dopuszczam. Zawsze staram się znaleźć wyjście i nawet jak mam obowiązki organizuję wszystko tak by skończyć przed południem. Wiadoma rzecz , że różnie się w życiu zdarza. Długo się wahałam z posłaniem go do przedszkola w obawie o utratę tego czasu. Bałam się , że będę żałować , ale udało się na szczęście świetnie to połączyć. Dzieciństwo to tak cenny czas. Nie oszukasz go ani już nie przywrócisz. Pomyśl o tym często gdy jesteś zmęczona i odmawiasz swojemu dziecku uwagi. Nieraz już się upomniałam w myślach. Odłożyłam sprzątanie na bok i poszliśmy budować miasteczko z klocków świat się nie zawalił. Często kiedy jestem zajęta Marcek przychodzi do mnie siada na kolana i mówi "mamusia kocham" znam na wylot gagatka i wiem , że chce bym poszła się z nim bawić. Jak mu odmówić? Przypominam sobie , że teraz tak bardzo mnie potrzebuje i mojej uwagi a kiedyś już tak nie będzie. Nie zapuszczę się w wir papierów odmawiając wiem o tym , że to właśnie te chwile o , których jak najwięcej musimy walczyć dla siebie. . Nie daj się na tyle przygniatać obowiązkom by wasze wyjście do kina lub na plac zabaw przeciągało się o miesiąc. Miej zawsze świadomość , że wiele tracisz a z tych waszych małych momentów ciesz się i celebruj jak wielkie wydarzenia. Piszą one waszą wspólną historię nie zapominaj o tym ! Od czasu do czasu zaskocz swoje dziecko i zaszalejcie razem tworząc piękne wspomnienia! Nie bądź zła kiedy znowu uczepi się twojej nogi na połowę dnia kiedyś za tym zatęsknisz! Najważniejszymi towarzyszami i wzorcami z tego beztroskiego okresu macie być wy nie inni dookoła ;) Zatrzymaj te chwile i celebruj ile się da zbierając na starość jak najwięcej pamiątek! 




Przeczytaj także

1 komentarze

  1. Staram się często o tym myśleć, że dzieciństwo mojego dziecka jest mi dane tylko na chwilę. Często pomaga, zwłaszcza przy gorszych dniach :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń