Wychowuj w miłości - poświęcaj czas

5.2.15

  Będąc  mamuśkami i  Paniami domu w natłoku obowiązków czasami skupiamy się na nich tak bardzo i na rutynie , że zapominamy jak ważny i cenny jest ten czas macierzyństwa . Czas staramy się rozdysponować tak by ze wszystkim zdążyć , posprzątać , ugotować obiad , zrobić zakupy , wyprawić malucha , w pośpiechu zająć się sobą i znaleźć chwilę relaksu w ciągu dnia codziennego mało jest na to czasu..I tu się zatrzymajmy przewińmy wszystkie obowiązki od początku między nimi powinien znaleźć się najważniejszy czas dla naszego dziecka . Nasza uwaga zwrócona na malucha , spojrzenie na niego i myśl jak on szybko rośnie ! Przecież zaraz będzie samodzielny! Kiedy ten czas leci? Jak on dorasta! i najważniejsze "Przecież nie długo już nie będziemy tak blisko i  cały czas razem będzie przedszkole potem szkoła jego dorosłe życie. Czy chcemy nie łapać tych pięknych cennych chwil poświęconych na wspólną zabawę ? Naukę życia , troskę bliskość , wspólne jedzenie i śmiech ? Czy naprawdę wolimy żyć z dnia na dzień tak samo szybko nie zauważając że nasze dziecko zaczęło już mówić czy chodzić? Przecież te wszystkie piękne momenty zostaną z nami jako wspomnienia !! Zostaną w naszych głowach i sercach na całe życie. Zatrzymajmy się w ciągu dnia usiądźmy przy naszym dziecku poświęćmy więcej czasu niż zwykle. Dajmy mu swą uwagę okażmy więcej troski . Znajdujmy kilka takich dni tylko dla naszych pociech bądźmy wtedy nierozłączni :

                                                    - Pobawmy się razem 
                                                    - Opowiedzmy bajkę
                                              - Nauczmy nowych rzeczy i słów
                                              - Obejrzyjmy razem bajkę
                                              - Wybierzmy się na spacer
             - Bądźmy blisko częściej przytul i  zatroszcz się bardziej niż zazwyczaj
                          - Zjedzmy razem i popatrzmy na siebie
          - Zadbaj by nie było nudno obowiązki dziś wypełniajcie wspólnie 
            - Zabierzmy malucha do bajkowej krainy zabaw marzeń i snów
                                                      - Idźcie razem spać. 
                                 Pamiętajmy , że te wszystkie wspólnie spędzone chwile
                                  będą pięknymi wspomnieniami i pamiątkami..








Przeczytaj także

89 komentarze

  1. Dni mijaja szybko... nawet bardzo ;) za dziennymi obowiązkami pamiętamy o wspólnej zabawie i nauce, bo już synek w wieku przedszkolnym. Czasem człowiek się nie obejrzy, a tu wieczór .. Dzieci to największy skarb dlatego warto dać im najlepsze wspomnienia ;) czasem im pokazuje jacy mali byli ;) dla syna wczoraj ząb wypadł ach ten czas! dał o sobie znać ;) wspólny czas jest tym co uwielbiają bajki razem oglądanie, posiłk iz tatą i zabawy z nami ;) spacery wspólne ... wszystko łączy się w całość. Dla nas wspomnienia bezcenne i nikt nam ich nie zabierze, a dla dzieci także ;) szczególnie dla najmlodszych jesteśmy całym świtem pamietajcie ;) PS śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie czas spędzony z dziećmi jest bezcenny i warto go jak najwięcej poświęcać i pstrykać dużo fotek :-)

      Usuń
    2. zawsze jest pamiatka ;)

      Usuń
    3. mam tyle zdjęć że nie wiem kiedy je wszystkie wywołam :-)

      Usuń
    4. ja mam wiekszosc na kompie i aparacie ;)

      Usuń
    5. Ja też a wolałabym mieć w albumach

      Usuń
    6. no ja niestety albumu nie posiadam ;/

      Usuń
    7. Mieć w ręku zdjęcia i przeglądać bez porównania ze zdjęciami z kompa

      Usuń
    8. ta rzeczywiście duza roznica uwielbialam u babci zawsze zdjecia patrzec i pytac kto to

      Usuń
    9. ja tez musze powywolywac troche zdjec bo mam na kompie ale prawda jak sie trzyma zdjecie w reku zupelnie inne odczucie niz na kompie a czas strasznie szybko mija

      Usuń
    10. no tak :) a gorzej jak system trzeba wstawic a nie ma wiecej tylko na kompie... wtedy lipa.. choc ja mam na plytkach zgrane w razie awarii

      Usuń
    11. ja mam w kompie i na dysku zewnętrznym lepiej dla bezpieczeństwa

      Usuń
    12. Ja nie mam takiego dysku ;(

      Usuń
    13. Wiem właśnie Ale zawsze jak chce to co innego wypadnie ;/

      Usuń
    14. poprosić Gwiazdora :-0

      Usuń
    15. Teraz szybciej to zajączka ;)

      Usuń
  2. Czasami warto na chwilę refleksji czy poświęcamy wystarczająco dużo czasu dziecku a może jesteśmy za bardzo pochłonięci swoimi domowymi obowiązkami....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale dla dziecka trzeba zawsze znaleźć czas

      Usuń
    2. dokladnie ;) dla nich to bardzo duzo

      Usuń
    3. Bo dzieci potrzebują bliskości...

      Usuń
    4. no ;) szczegolnie te mniejsze choć wiem ze wieksze takze tak samo

      Usuń
    5. Oj większe nawet bardziej

      Usuń
    6. no :) moje tak zazdrosne o siebie :D jak jedneg to i drugiego trzeba tulic

      Usuń
    7. Mam jednego ale już wiem jaki jest zazdrosny jak tatuś mnie tuli :-)

      Usuń
    8. ja akurat parke :D ale o tate tez zazdrosne :P

      Usuń
    9. ja mam dwie coreczki jedna ma 8 miesiecy druga 2,5 roku i widze ze potrafia byc jedna o druga zazdrosna :) czasami ciezko jak obie placza to nie wiadomo ktora wziasc ale jak sie widzi jak sie razem bawia albo starsza caluje przytula mlodsza to jest bezcenne szkoda ze tak szybko leci czas

      Usuń
    10. noo powiem wam ze moja taka zla byla na brata dzis, ze w szkole na niego dluzej czekala(5min) to zabawką go biła hehe a potem po chacie ganiała :d ale na dobranoc bylo juz ok i tez przytulila :)

      Usuń
    11. Dzieci też mają gorsze momenty ale i tak się kochają :-)

      Usuń
    12. No pewnie Ale to tak śmiesznie wyglądalo

      Usuń
  3. Cudne zdjęcia takie pełne matczynej miłości ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. <3 dziękuje o tak czas szybko biegnie widzę to po moim małym już prawie ma rok i stawia pierwsze kroki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o prosze ;) moja w rok poszla a syn rok i3miesiace ;)

      Usuń
    2. mój miał rok i dwa tygodnie, wolała zasuwać na czworaka :-)

      Usuń
    3. Moja starsza sama przedreptala rok a druga ma prawie 8 miesięcy i zasuwa w chodziku narazie

      Usuń
    4. 8 miesięcy to szybko

      Usuń
    5. Oj tak ale gdy zacznie późno to też nie ma co panikować

      Usuń
    6. no pewnie :) zdrowie najwazniejsze, a reszta sama przyjdzie

      Usuń
    7. dokładnie każde dziecko jest inne

      Usuń
    8. no takk kazdy rozwija sie swoim tempem

      Usuń
    9. kazde dziecko inne ale nawet jak ja trzymam to zasuwa kroki stawia moze szybko zacznie chodzic sama chociaz raczkowac tez pewnie za moment zacznie bo juz widze :)

      Usuń
    10. Dokładnie z dnia na dzień są postępy

      Usuń
    11. Jak już są postępy to jest bardzo dobrze ;) zaraz będziesz pisała że chodzi ;)

      Usuń
    12. Albo od razu biega :-)

      Usuń
    13. Kasiu czekamy na znak czy biega czy chodzi

      Usuń
    14. Kasia nie ma czasu odp. bo goni :-0

      Usuń
  5. Zdjęcia piękne i tekst również.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnie zdjęcie jest najlepsze ♥

    OdpowiedzUsuń