Ząbkowanie - Jak je przetrwać?

13.2.15

Pierwsze oznaki ząbkowania u Marcela zauważyłam gdy skończył 3 miesiące. Strasznie się ślinił , wszystko wkładał do buzi , był marudny  miał nabrzmiałe i zaczerwienione dziąsła.  Myślałam to za szybko na pojawienie się ząbków pewnie wiele nas jeszcze czeka za nim się pojawią . Marcel nie gorączkował , sypiał tak jak zwykle , z apetytem też nie było problemu. Zakupiłam kilka pierwszych gryzaków . Ślinienie było bardzo obfite więc i w dodatkowe śliniaki się zaopatrzyliśmy. Minął 4 miesiąc i u Marcela przebił się pierwszy ząbek u dołu ! Byłam zaskoczona . Nadał się ślinił i wkładał piąstki do buzi lecz bez marudzenia , czy gorączkowania . Następne wychodziły coraz szybciej w wieku 6 miesięcy miał  już 4 ząbki a później już coraz to więcej . Obecnie ma 10 miesięcy i przyszedł czas na czwórki właśnie wychodzą pojawiły się  inne objawy : katar , gorączka , płacz w nocy i czasem brak apetytu  . Kilka dni było naprawdę ciężkich silny katar z nosa , aspirator cały czas w użyciu . Marcek był strasznie nerwowy przez ten okropny ból dziąseł budzi się często marudzi i mało jada . Gorączkę zwalczaliśmy czopkami albo syropem . Gryzaki chłodziłam w lodówce by przyniosły małemu więcej ulgi , smarowaliśmy dziąsła żelem było ciężko ponieważ i nie pozbywaliśmy się bólu. Nocki zarwane w dzień marudzenie i płacz w końcu znalazłam złoty środek. Naprawdę uwierzcie byłam w szoku działania tego preparatu o , którym zaraz więcej wam opowiem. Otóż w aptece nabyłam krople na ząbkowanie Camilia przypominają sól morską mają takie samo opakowanie. Nie wierzyłam w ich działanie , ale musiałam spróbować w końcu miałam cichą nadzieje , że choć trochę pomogą. I tak było! Użyliśmy ich wieczorem kiedy ból się nasilał i jak ręką odjął! Było widać ich szybkie działanie ból ustawał Marcel był spokojniejszy i nie płakał. Od tego czasu pomagały nam przy ząbkowaniu wiele razy sprawdzały się za każdym razem. Nasz najlepszy środek w okresie ząbkowania. Inne nie były tak skuteczne nie pomagały.

                                         Jak pomóc dziecku w okresie ząbkowania?
                                                    - Miękki schłodzony gryzak
                                                   - Masaż szczoteczką do zębów
                                           - Używaj żelu na dziąsła chłodzi i niweluje ból     
                          - Zaopatrz się w środki przeciwgorączkowe i przeciwbólowe
                                  - Koniecznie miej w apteczce krople Camilia 









Przeczytaj także

21 komentarze

  1. U mojego pojawił się gdy miał 8 miesięcy to samo przechodziliśmy z nim ;( a u córki w rok choć niewiadomo kiedy bo nie była marudna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Alankowi wyszedł pierwszy ząbek jak miał 8 miesięcy i szybko poszło po dwa, trzy naraz wychodziły ale obyło się bez nie przespanych nocy, jedynie lekki katarek i chłodziliśmy tym samym żelem, teraz ma 2 latka i wszystkie ząbki

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas właśnie idą górne jedynki :) Zapraszam do nas :) Aktualnie rozdawajke, w której można wygrać spodnie : http://naszmalycud.blogspot.com/2015/02/rozdawajka-z-bebetuli.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja córcia zaraz skończy 11 miesięcy i ma 4 ząbki, oczywiście jedynki ;) szły jej parami i pierwsze dolne jedynki wyszły jej, gdy miała 7 miesięcy. Na szczęście dosyć dobrze zniosła :) zobaczymy z kolejnymi

    OdpowiedzUsuń