Dziecko

Dlaczego wychowuje moje dziecko bez smartfona i tableta?

24.10.19


Era smartfonów i internetu tak możemy określić naszą dzisiejszą rzeczywistość. Tablety tysiące aplikacji gier  mających dostarczyć nam rozrywki , informacji lub służyć jako źródło edukacji . Czasoumilacze czy zabijacze czasu a może chwila by zainteresować dziecko? Internet to kopalnia wiedzy przecież jednak czy te wszystkie cuda techniki aby na pewno są dobre dla naszych dzieci ? Pamiętam jak Marcel poszedł do przedszkola poznał pierwszych kolegów po kilku tygodniach zapytał mnie : Mamo dlaczego nie mam jeszcze tableta ? a mój kolega ma już swój telefon. Później już poszło jak jakaś epidemia w jego środowisku . Kuzyni zaczeli uświadamiać Marcela co to jest tablet , smartfon i ile w tym frajdy a jakie to ekstra gierki Mine crafta mają. Moje dziecko nagle zrobiło się nerwowe usilnie dopytywało kiedy otrzyma swój tablet i te wszystkie fajne gry. Może przydzielicie mnie do ludzi epoki starożytnej albo zacofanej , ale dla tych wszystkich urządzeń jestem na nie . Uważam , że bez tych wszystkich czasoumilaczy można mieć świetne i beztroskie prawdziwe dzieciństwo bez siedzenia z nosem w ekranie. Dziecko ma wtedy na wszystko czas , chce rozwijać swoje zainteresowania . Prawdziwą zabawę na podwórku kopiąc piłkę bawiąc się z rówieśnikami choć to powoli odchodzi do lamusa . Nie znając takiego sposobu na spędzanie czasu tak naprawdę nie wie jak poznawać realny świat , rozwijać się a zaczyna się uzależniać. Uzależniać od gier , filmików robi się nerwowe i leniwe. Tak naprawdę dając dziecku do ręki smartfon dajemy mu właśnie otwarte drzwi do świata pozbawionego beztroski prawdziwego normalnego dzieciństwa jakie my znamy z dawnych lat . W zamian za to dajemy otwartą drogę do świata fantazji zamkniętego w szklanym ekranie. Wiem , że tablety i niektóre aplikacje służą nam w celach edukacyjnych dla naszych dzieci , ale czy nie możemy uczyć ich sami ? Czy naprawdę brakuje nam na to czasu i chęci ? By w sposób bardziej kreatywny zachęcać dziecko do nauki. Przecież nie nauczy się pisać , rysować na tablecie czy te wszystkie ćwiczenia są naprawdę dobre gdy dziecko przesuwa palcem po szklanym ekranie ?

                                         Dzieci szybko się uzależniają

 Zauważmy , że często słyszymy o uzależnieniach dzieci od internetu i gier. Dzieci szybko się uzależniają później już bez telefonu czy smartfona ani rusz inne zabawy , zajęcia to nuda ! Najczęściej biorą też przykład z nas dorosłych . Niestety czasem robimy to dla świętego spokoju dla chwili rozrywki a tak naprawdę nie myślimy o poważniejszych skutkach. Dziś co drugie małe dziecko zanim zacznie dobrze mówić wie co to to telefon i internet. Naprawdę zastanówmy się ja jestem na nie , póki co wychowuje mojego syna zdala od smartfonów i tableta . Moje dziecko ma czas rozwijać i odkrywać zainteresowania .


Przeczytaj także

0 komentarze