Nasze Świąteczne Zwyczaje ! ;)

9.12.14

                                                  Świątecznie będzie dziś  ;)

                 Dziś Drogie Mamy przedstawię wam nasze domowe Świąteczne zwyczaje ;) Jak wiemy Święta tuż tuż więc poczujmy jeszcze bardziej ich klimat i ta niezwykłą atmosferę . Niech ta magia zagości w każdym domu ;) Poza tradycyjnymi zwyczajami będą też tylko te nasze własne może i wam się spodobają no to zaczynam ;)
                                                         Nasze Zwyczaje :
1. Pieczemy pierniczki przed 6 grudnia co roku , chcemy wczuć się w przed świąteczny klimat czując zapach pierników jedząc je smakujemy święta i częstujemy gości dzięki nim tak naprawdę czuje się tą nadchodząca atmosferę Bożego Narodzenia to dobry wstęp ;) Co roku zmieniam ich skład posypkę dekorację itd. stawiamy tutaj na kreatywność.
                             Pierniki z lentilkami z lukrem naszej roboty 



2. Prezenty - Zawsze zaskakujemy się nawzajem , niby mówimy sobie co chcemy dostać a w końcu robimy do tego niespodziankę . Kupujemy je zawsze rok w rok tydzień przed Świętami fajnie wtedy czuję się ten zakupowy szał prezentowy i klimat Świąt. Panuje drobny chaos to lubimy ;)

3. Choinkę ubieramy co roku dzień przed Wigilią , stroimy  ją  ozdobami własnej roboty piernikami , aniołkami z papieru , oraz bombkami . Na bombkach brokatem piszemy wesołych Świąt by nadać im jeszcze więcej efektu. Robimy stroiki samodzielnie np. Świeczka na stół otoczona gałązkami z choinki wstążki + kokardki mikołajki . W zeszłym roku robiliśmy choinkę z makaronu tzw. Rurki malowaliśmy je na zieloną kleiliśmy klejem jedna do drugiej lecz była to ciężka i męcząca praca .
4. Wysyłamy kartki Świąteczne Własnej roboty np. Zdjęcie syna napisy "Wesołych Świąt" i kilka efektów Świątecznych z własnoręcznie napisanymi życzeniami od nas.
5. Kolacja Wigilijna zawsze po ujrzeniu na niebie 1 gwiazdki , Rybka kupowana dzień przed Wigilią. Prezenty zawsze po kolacji , kolędy w tle Wigilii . To takie nasze zwyczaje  ;)


                                      

Przeczytaj także

33 komentarze

  1. Najlepsze rzeczy są robione własnoręcznie ;) jak dla mnie świetny pomysł ;) inaczej się podchodzi do magii świat i bardziej rodzinne zgranie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie ten zapach roznoszacu sie w domu :) wszyscy zdobiacy pierniki ;)

      Usuń
    2. Ja też piekę pierniki ,ktore jednak w dużej mierze wykorzystuje do zdobienia choinki ,susze też plasterki owoców, takich jak pomarańcze, cytryny , dzięki temu w całym domu pachnie przepięknie i da się odczuć tą magię Świąt

      Usuń
    3. świetna zabawa zwłaszcza, że maluchy są także zadowolone :)

      Usuń
    4. Oj uwielbiam ten stan kiedy jest duzo dzieci w domu i sa przygotowania ;),cala rodzina

      Usuń
    5. Ja też ;) to dla nich wszystko się robi ;)

      Usuń
  2. pieknie.... i juz chce, zeby byly swieta ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jutro bede piekła pierniczki, cos sie nie moge zabrac ;-))

      Usuń
    2. za mna tez chodza pierniczki chyba musze zrobic :D

      Usuń
    3. A ja zrobilam dawno i juz nic nie zostalo ;) trzeba od nowa ;)

      Usuń
    4. Ja w weekend zabieram się za wypieki żeby zdążyć przed Wigilią i pierniczki też będę wtedy robić :) pomimo ,że bardziej wykorzystuje je do zdobienia choinki

      Usuń
    5. Ja robie ze starego babcinego przepisu takie prawdziwe ktore zeby byly smaczne musza polezec przynajmniej 2 tyg ;)

      Usuń
    6. o matko u mnie by nie p[oleżały sama bym wcinała hehe

      Usuń
    7. Ja sie zdrowo odzywiam wiec nie przeszkadza mi ;). Ale w swieta odpust i wtedy wielkie zarcie ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam ta atmosfere w domu, te zapachy, to czekanie i radosc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, szkoda tylko,że to raz w roku

      Usuń
    2. Ja przezywam tak oba swieta ;) jam male dziecko ;)

      Usuń
    3. ja bardziej boże narodzenie :D jakos tak mi sie przyjęło

      Usuń
    4. Ja tez bardziej te grudniowe ale tamte tez na swoj sposob ;) mimo ze pracowac wolalam zawsze W Wielkanoc ;)

      Usuń
  4. Macie bardzo fajne zwyczaje, ja zamierzam tego roku upiec pierwszy raz takie domowe pierniczki zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napewno beda pyszne ;) ja tez w tyn roku pieklam sama pierwszy raz i wyszly ;) zawsze piekla babcia ale juz jej zabraklo ;(

      Usuń
    2. :) uda się na pewno , na szczęście pierniki nie są aż takie wymagające i wydaje mi się że zawsze wychodzą

      Usuń
    3. no muszą wyjść innego wyjscia nie widze :D

      Usuń
  5. świetne zwyczaje:) u mnie w domu będzie podobnie, i też praktycznie od niedawna wysyłamy ręcznie robione kartki , bo to jakoś tak bardziej od serducha niż np. kupne , choinkę z makaronu też robiliśmy ,zazwyczaj dodatkowo oprócz takiej naturalnej jako ozdobę na stół, często wykorzystujemy do tego już gotowe rożki z styropianu ,pięknie to wygląda, oprócz makaronu mozna wykorzystać też jakieś szyszki , łupinki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My kartki wysylamy juz kilka dobrych lat ;) to jest cos wyjatkowego ;)

      Usuń
    2. ja kartek nie dostaje , a szkoda :) zawsze wysyłałam dla babci ona uwielbiała dostawać. lecz w tym roku jej już nie ma tu , tylko w sercu więc znicz postawię jakiś dla niej

      Usuń
    3. Moja babcia tez odeszla 2 msc temu ;( ale kartki wysylam ;)

      Usuń
    4. Moja właśnie też gdzieś tak z 2 msc

      Usuń