Dziecko

Beztroskie Dzieciństwo- 5 rzeczy , których nigdy nie zabronie swojemu dziecku!

20.9.15

Szczęście to fundament beztroskiego dzieciństwa jeśli go nie ma nie zbudujesz dziecku bajkowego świata.. Nie zbudujesz bo nie masz najważniejszej podstawy. Możesz próbować , ale wszystko się bez niej zawali. Właśnie o tą radość uśmiech często zabiegamy robimy wszystko by widzieć ją jak najczęściej. Staramy się każdego dnia.
Rano kiedy jem śniadanie Marcek podkrada mi Nutellę , macza w niej swe małe łapki i ucieka nie zabiorę mu tej przyjemności. Pozwalam na słodycze bo widzę to frajdę jaką mu to sprawia.Tylko mi nie mów , że nigdy nie szamałeś słodyczy jak byłeś dzieckiem...Bo rozbroję cię śmiechem. Na podwórzu ucieka mi ostatnio w pogoni za swoimi nowymi kumplami małymi psiakami nie zakażę mu kontaktu ze zwierzętami bo ktoś powie , że roznoszą zarazki . Pozwalam mojemu dziecku chodzić też swoimi ścieżkami tam gdzie zechce . Obecnie fascynuje go poszukiwanie skarbów w piasku. Szuka ich przez połowę dnia. Wyobraźcie sobie jak wygląda jak wraca do domu po takiej bojówce na dworze. Nie nastawiam go na nie do wszystkiego bo nie zabiorę mu szczęścia , którego dziecku nie kupisz najdroższą zabawką w sklepie bo trochę się nią pobawi i rzuci w kąt jak wszystkie inne. Trzeba chcieć je dać całym sobą. Ty możesz swtorzyć mu ten bajkowy świat , albo zabierać to mu co najlepsze. Wiem , że teraz wracasz do swojego dzieciństwa wspominasz odtwarzasz je w pamięci i porównujesz. Z czym kojarzy ci się beztroska? Czy nie z radością , swobodą , i wolnością ? brakiem problemów i zabawą? Czy to wszystko dajesz swojemu dziecku?  Dzieciństwo to bajkowy świat całkiem inny niż nasz pamiętasz jak cieszyłaś się słodyczami bajkami Disney'a w tv ? To była mega frajda dla ciebie. Nic dookoła nie było ważne oprócz zabawy , bliskości rodziców , bajek , smakołyków.. Jeśli dzieciństwo nie jest beztroskie nigdy nie będzie szczęśliwe. Twoje dziecko nigdy nie będzie go wspominać ze wzruszeniem i zachwytem jako tak ważny etap w życiu . Czas jest złotem tak szybko płynie dlatego poświęcaj go jak najwięcej swojemu dziecku. Angażuj się we wspólną zabawę by była jeszcze fajniejsza. Nie wstydź się wygłupiać rób wszystko by twoje dziecko jak najczęściej się śmiało. Radość dziecka jest taka niezwykła i cenna!! Ten szczery słodki uśmiech zawsze łapie nas za serducho;) Dbaj o to by nie znikał nigdy z twarzy twojego dziecka. Na koniec zostawiam ci maly spis rzeczy , których nigdy nie zabronię Marcelowi.

 1. Nigdy nie zabronie mu oglądać telewizji bo moje dzieciństwo to również piękne bajki Disneya , które dawały te magię.
 2. Jeść słodyczy bo pamiętam jak sama uwielbiałam je wcinać .
 3.  Mieć własnej przestrzeni  obcowania z przyrodą i zwierzętami.
 4. Wygłupów i nigdy nie popsuję mu zabawy.
 5. Marzyć i wierzyć w magiczny świat.



Przeczytaj także

2 komentarze

  1. Dzieciństwo to szczególny czas beztroski.kiedy jak nie teraz ma poznawać świat,jeść słodycze czy oglądać bajeczki.Nie bądźmy takimi "świętymi" w końcu sama doskonale pamiętam różne wybryki z czasów swojego dzieciństwa.Wszystko ma umiar ale zakazywać też nie można wszystkiego.Życie w końcu to doświadczanie go :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając Twój wpis przypomniało mi się moje dzieciństwo:) Ja staram się też nie ograniczać mojego dziecka. W prawdzie Natalka ma dopiero 7miesięcy ale już doskonale wie co chce a co nie. Jak przejeżdżamy obok placu zabaw to widzę ten jej błagalny wzrok i zapatrzenie w stronę huśtawki. I nie ważne czy się spieszymy czy nie, na chwilkę trzeba wstąpić na plac i pohuśtać się. Nie odmówię jej tego bo i ja uwielbiam się huśtać, nawet teraz:)

    OdpowiedzUsuń